אתמול אותר לפרסום כי צוער בקורס קצינים נפצע באורח קשה במהלך אימון שגרתי. על פי תחקיר ראשוני, הוא נמחץ ע"י דלת של כלי משוריין, אף על פי שדרושה הפעלה מכוונת על מנת לגרום לכך, טל לב רם, פרשן "מעריב", שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וניסים משעל בתוכנית ב-103FM, וסיפק פרטים חדשים בנוגע לאירוע הקשה והמטריד. 

הותר לפרסום: צוער בקורס קצינים נפצע קשה במהלך אימון
ראש האופוזיציה יעיד נגד רה"מ: לפיד ימסור את עדותו בתיק 1000

"תאונה שיש עליה עוד הרבה מאוד סימני שאלה, גם בחריגות שלה. מתרחשת בבסיס האימונים של בית הספר להדרכה של ההנדסה הקרבית. השלמה של קורס קצינים של הנדסה. קצין ועוד שני לוחמים בודקים בבדיקה שגרתית נגמ"ש, עושים בדיקת תקינות של האמצעים בפנים, מסיימים את הבדיקה", ציין והוסיף: "הוא נשאר לבד באזור ואחרי כמה דקות מגיע לוחם אחר ורואה אותו פגוע מפתח הלוחמים האחורי של אותו נגמ"ש. פגיעה קשה, חמורה, גם בראש וגם בחזה. מקבל שם טיפול ראשוני, ממש החייאה". 

פיגוע בגבול מצרים: שלושה לוחמי צה"ל נהרגו

הוא פתח את הדלת?
"הדלת הייתה פתוחה. זו דלת מאוד מאוד כבדה. כששני הלוחמים עזבו את המקום היא הייתה פתוחה, אותו לוחם נוסף זיהה את הפגיעה. הדלת הייתה סגורה על הצוער. זה בדיוק האירוע, אירוע נורא, קשה מאוד. הוא מטופל בבית החולים, הפציעה היא קשה. צריך לקחת את הזמן שצריך כדי להודיע למשפחה. אירוע מאוד מאוד קשה".

כמו כן, התייחס לפגישות שערכו אתמול בכירים ישראלים ומצרים בקהיר, זאת במסגת תחקיר פיגוע הירי הקשה בו נהרגו שלושה חיילים בגבול מצרים: "זו הפגישה השנייה. ישר אחרי האירוע הפגישה הראשונה אירעה בשטח הישראלי, גם אז היו בכירים מהצד המצרי, את מפקד פיקוד הדרום וכמובן קצינים נוספים. יש הבדל אדיר בין הציר הגלוי לציר הנסתר. הציר הגלוי שמענו את העמדה הרשמית והמפותלת של הבכירים במצרים. מאחורי הקלעים אין ספק לגבי המשמעות של הפיגוע. צריך לבדוק האם מישהו סייע לו לפחות ברמת התכנון".

"התחושה שלי שיסתכלו על האירוע הזה לא רק ככשלים טקטיים, אלא ליותר מזה, ברמה המערכתית. 12 שעות לא היו רק בגזרה הזו, הורידו ל־8 שעות. החוכמה צריכה להיות על מה מוותרים, אתה לא יכול לתפוס את הכול.  ביום שלישי יוצג התחקיר. נכון שיהיה לזה גם נהלים מסויימים, איך נראית עמדה, מה מבצעים, אבל מעל צריכה להיות התפיסה ההגנתית ובתוכה כלולה גם הפרקטיקה ופה יש תחושה שחלק מהדברים פשוט לא עבדו והם מצביעים על בעיות רחבות יותר", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.